about me

6320_119412997491_703612491_2269430_5871339_n

Γεννήθηκα τον Σεπτέμβριο του 1967 στην Κρήτη, σπούδασα Δημοσιογραφία, είμαι παντρεμένος με δύο παιδιά.

Είμαι μουσικός, πολυοργανίστας, ποιητής, τραγουδοποιός, τραγουδιστής, κατασκευαστής απλών μουσικών οργάνων. Επίσης είμαι επαγγελματίας δημοσιογράφος, ερευνητής, συγγραφέας και εκδότης τουριστικών χαρτών.


Σπούδασα δημοσιογραφία και δημόσιες σχέσεις στο «Κέντρο Σπουδών Δημοσιογραφίας Δημοσιότητος ΟΜΗΡΟΣ» και στο «Δημοσιογραφικό Εργαστήρι» μεταξύ 1987 – 1990. Ως δημοσιογράφος έχω εργαστεί σε Τοπικούς Τηλεοπτικούς και Ραδιοφωνικούς Σταθμούς ως ρεπόρτερ, ομιλητής ειδήσεων, παραγωγός ντοκιμαντέρ, σε τοπικές εφημερίδες και περιοδικά ως ρεπόρτερ, αρθρογράφος, συγγραφέας, αρχισυντάκτης, αρχισυντάκτης, σκηνοθέτης, γραφίστας. Υπήρξα συνεκδότης Ιατρικών Περιοδικών Κρήτης. Υπήρξα εκδότης 3 μηνιαίων εφημερίδων. Έχω επίσης εργαστεί ως διαφημιστής και υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων. Αυτή τη στιγμή είμαι συνεκδότης τουριστικών χαρτών, με ειδίκευση στο εναλλακτικό ταξιδιωτικό περιεχόμενο.

Απέκτησα τις πρώτες γνώσεις πάνω στο ρυθμό, παρακολουθώντας τσιγγάνους μουσικούς του δρόμου και ακούγοντας παραδοσιακούς μουσικούς απ’ όλο τον κόσμο. Διδάχτηκα τους βασικούς ελληνικούς ρυθμους από το Ross Daly, τεχνική στο Μπεντίρ από τον Αμιν Αλακαμπού, διδάχτηκα την κατασκευή και την τεχνική παιξίματος σφυροχάμπιολου, μαντούρας και ασκομαντούρας από τον Μανώλη Φαραγγουλιτάκη (Μπαξέ) και άλλους βοσκούς στα Λευκά Ορη και τον Ψηλορείτη. Με την καθοδήγηση του μουσικολόγου Λάμπρου Λιάβα, ερεύνησα τα ελληνικά αερόφωνα και μεμβρανόφωνα και κατασκεύασα τα πρώτα μου κρουστά το 1990. Τα τελευταία χρόνια, επιδιώκοντας να ολοκληρώσω τις γνώσεις μου σπούδασα παραδοσιακά ελληνικά παραδοσιακά κρουστά και ρυθμολογία με τον Βαγγέλη Καρύπη ενώ παρακολούθησα για δύο χρόνια μαθήματα μουσικής ανάγνωσης και θεωρίας στο Σχολείον Ψαλτικής.

Ως επαγγελματίας περκασιονίστας, έχω παίξει μουσική με παραδοσιακά κρητικά και λαϊκά συγκροτήματα, καθώς και για χορευτές μοντέρνου, εξπρεσιονιστικού και butoh χορού για πολλά χρόνια, ενώ έγραψα και έπαιξα μουσική για θεατρικά έργα, εικαστικές παραστάσεις και χορευτικές παραστάσεις με σπουδαίους Έλληνες και διεθνείς χορευτές butoh.
Το 2018, ολοκλήρωσα το (συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση) Online Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα e-ARTinED για το πώς διδάσκονται μαθήματα του γενικού προγράμματος σπουδών σε παιδιά δημοτικού σχολείου ενσωματώνοντας τις τέχνες: μουσική, χορός, εικαστικές τέχνες, λογοτεχνία/δημιουργική γραφή και τέχνες νέων μέσων. Υπήρξα επίσης εκπαιδευτής στο ίδιο πρόγραμμα, με αντικείμενο την Εκπαιδευτική Οργανοποιία, μια δική μου μέθοδο ενσωμάτωσης της κατασκευής μουσικών οργάνων από απλά υλικά στη διδασκαλία της μουσικής και των επιστημών, την οποία εξάλλου παρουσίασα σε διεθνή συνάντηση των συμμετεχόντων του προγράμματος στη Σουηδία.
Ολοκλήρωσα ακόμα διαδικτυακά πολύμηνα σεμινάρια για τη Μουσικοθεραπεία στο University of Melbourne and Berklee College of Music για τη Διδασκαλία Κριτικής Σκέψης μέσω της Τέχνης με εκπαιδευτές της Εθνικής Πινακοθήκης των ΗΠΑ και του εργαστηρίου Project Zero του Παν/μίου του Harvard.
Παρακολούθησα ακόμα τα ψηφιακά μαθήματα «Μουσικής Παιδαγωγικής Ι, ΙΙ και ΙΙΙ» στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, «Εισαγωγή στις Εικαστικές Τέχνες» στο ανοιχτό Πανεπιστήμιο Πατρών, «Εισαγωγή στην Ιστορία της Τέχνης» στο ανοιχτό Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, «Διδακτική για την Εικαστική Αγωγή» στο ανοιχτό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και «Ψυχολογία της Αντίληψης στην Τέχνη» στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και άλλα, μικρότερης έκτασης διαδικτυακά σεμινάρια σχετικά με τα εικαστικά και τη μουσική.

Από το 1990 κατασκευάζω απλά μουσικά όργανα χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα και φυσικά υλικά και τα τελευταία χρόνια διδάσκω αυτή την τέχνη σε παιδιά και ενήλικες μέσω εργαστηρίων και βιωματικών σεμιναρίων για την Εκπαιδευτική Οργανοποιία. Επίσης, διδάσκω κρουστά και ρυθμική αγωγή σε ενήλικες, εφήβους και παιδιά δημοτικού και προσχολικής ηλικίας. Η κύρια έρευνά μου τα τελευταία 4 χρόνια είναι, πέρα από την εξέλιξη της Εκπαιδευτικής Οργανοποιίας, η ενσωμάτωση των καλών τεχνών στο γενικό πρόγραμμα σπουδών, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, θέμα για το οποίο γράφω βιβλίο.

Έχω εκδώσει δύο ποιητικά βιβλία και έχω δημοσιεύσει, μεταξύ άλλων μια μονογραφία με θέμα «Μουσική Παιδαγωγική της Satis Coleman»

Τα ενδιαφέροντα μου αυτήν την περίοδο εστιάζονται στην:

  • Ρυθμολογία των λαών των Βαλκανίων και της Μεσογείου

  • Διδακτική της ρυθμικής αγωγής και των κρουστών

  • Ενσωμάτωση των εικαστικών τεχνών στην εκπαίδευση

coursevo_certificate_Gypakis

2022-06-21. Βεβαίωση Σπουδών- Γυπάκης Γεώργιος

Bεβαίωση εισήγησης_Γυπάκης

 

Σημαντικοί σταθμοί στην πορεία μου

Το 1987 σ’ ένα παλιό μαγνητόφωνο ηχογράφησα τον εαυτό μου σε 4 κανάλια πειραματιζόμενος με διαφορετικές ταχύτητες, διάφορα όργανα και αντικείμενα, υαλόφωνα, jaw harps, μεταξύ αυτών κι ένα τουμπελέκι που δοκίμαζα για πρώτη φορά.


Camping. Improvisation on a theme i wrote for 2 harmonicas


Improvisation. I play frame drum, melodica, recorder, symbal

Τέλη δεκαετίας 80 αρχές ’90, ανακάλυψα την ομορφιά της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής, κι αγόρασα το πρώτο μου κρουστό, ένα ηπειρώτικο ντεφι στο Μοναστηράκι.

Μετά από μια τυχαία επίσκεψη στο Μουσείο Ελληνικών Παραδοσιακών Οργάνων στην Πλάκα, ακολούθησαν κι άλλες, παρατηρώντας τα όργανα, μελετώντας τις πληροφορίες και το βιβλίο του Ανωγειανάκη. Με τις οδηγίες του μουσικολόγου Λάμπρου Λιάβα, αναζήτησα δασκάλους, πήγα στη Θεσσαλονίκη για να μου δείξουν τη γκάιντα και το καβάλ, πήγα στην Τουρκία για να αγοράσω κι άλλα κρουστά, ηχογραφήσεις με φίλους πειραματικής μουσικής όπου συνδυάζαμε ακουστικά και ηλεκτρονικά όργανα, ντύναμε με μουσική απαγγελίες ποιημάτων μου και κάναμε ό,τι τρέλλα μας ερχόταν στο μυαλό.


«Agaph ..means love in greek .
This video is my first video attempt capturing random city photographs and videos with an old cam… Its about Thessaloniki ( the city i live ) the second bigest city in greece . The music is a jam product of some musicians who got together for a while in 1991 .
Enjoy!
zenia «
Original Video at http://vimeo.com/zenias
Drum programming, Korg 707, Recording – Harris Klonizakis
Korg 707 – George Tragakis
Voice, woodwinds – George Gypakis
Electric Guitar – Harry Elektron
Thessaloniki, 1991


Clouds. Haris Klonizakis Korg 707, Giorgos Gypakis melodica

Ενα καλοκαίρι, ξεκίνησα το μεγάλο μου ταξίδι στην Κρήτη προσπαθώντας να ανακαλύψω τα ξεχασμένα τότε αρχαία κρητικά όργανα, το σφυροχάμπιολο, τη μαντούρα, την ασκομαντούρα και το τουμπί. Σε ένα ορεινό χωριό των Χανίων, ο τελευταίος βοσκός που έπαιζε σφυροχάμπιολο (κρητική φλογέρα) μου έδωσε το πιο σημαντικό μάθημα, σε ένα ορεινό χωριό στις ρίζες του Ψηλορείτη, ένας από τους τελευταίους γνωστούς οργανοπαίχτες της εποχής εκείνης, ο Μπαξές, μου έδειξε πως παίζεται και πως φτιάχνεται η ασκομαντούρα. Συνέχισα την έρευνα ηχογραφώντας ξεχασμένους σκοπούς, στον Αξό ένας γέρο-βοσκός έπαιξε για μένα μαντούρα κι ένας γιγαντιαίος μουστακαλής με κρητική με στιβάνια, βράκες και μαντήλι, έσυρε έναν πυρίχειο με όλη τη γειτονιά. Εφτασα στο οροπέδιο της Νιδας, όπου έμεινα τρεις μέρες με ψωμί και τυρί έξω από το Ιδαίον Αντρον, προσπαθώντας να μάθω Ασκομαντούρα. Δεν ξέρω αν ήταν απ’την ασκητική ζωή ή απ’τη ζωηρή μου φαντασία, μου φάνηκε την τρίτη μέρα πως είδα τον Πάνα, πίσω από κάτι βράχους να μου κλείνει το μάτι παίζοντας ένα σφυροχάμπιολο.

untitled-5

Μιλάμε για τα χρόνια 1989-1993. Μετά από ένα σεμινάριο ελληνικών ρυθμών του Ross Daly και κάποια μαθήματα μπεντίρ από ένα Σουδανό συνεργάτη του, εγκαταστάθηκα μόνιμα στα Χανιά, όπου:

  • Αρχισα να κατασκευάζω κάθε είδους παραδοσιακό κρουστό, πνευστό και ιδιόφωνο.

  • Αρχισα να παίζω επαγγελματικά κρουστά σε ρεμπέτικες κομπανίες και κομπανίες κρητικής μουσικής. Εχω παίξει με μερικούς από τους πιο γνωστούς της εποχής εκείνης, όπου τα κρουστά ήταν ακόμα καινούργια όργανα για την κρητική μουσική (τουλάχιστον για τους πολλούς).
  • %ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf-%ce%b3%ce%b9%cf%8e%cf%81%ce%b3%ce%bf-%ce%b2%ce%bf%ce%b3%ce%b9%ce%b1%cf%84%ce%b6%ce%ae-%cf%86%cf%89%cf%84%cf%8c-%ce%b9-%ce%b2%ce%b1%cf%84%cf%83%ce%ac%ce%ba%ce%b7%cf%82

    Επαιξα κρουστά μαζί με άλλους χανιώτες μουσικούς στην πρώτη συναυλία του Μανώλη Ρασούλη στα Χανιά (όπου εκανε τα πρώτα της βήματα η Μελίνα Κανά).

%ce%b5%ce%b9%ce%ba%cf%8c%ce%bd%ce%b1-5

  • Εγραψα μουσική για χορευτές και έπαιξα μουσική στο 1ο διεθνές φεστιβάλ εκφραστικού χορού στο θέατρο του Φιρκά, όπου ένα από τα βασικά μου όργανα ήταν ένα στρογγυλό κουτί από μπισκοτα βουτύρου.

untitled-12

  • Συμμετείχα σε μια εικαστική περφόρμανς του Χανιώτη γλύπτη Γιαννη Μαρκαντωνάκη χτυπώντας ρυθμικά πάνω σε παλιά βαρέλια, ξύλινες ντουλάπες και άλλα τέτοια αντικείμενα.

  • Μοιράστηκα το ενδιαφέρον μου για τα κρουστά με φίλους και αρχίσαμε να παίζουμε σαν συγκρότημα με αποκορύφωμα το 1994 μια μεγάλη συναυλία στα Νεώρια των Χανίων, όπου με άλλους 7 μουσικούς και με την καθοδήγηση του γνωστού έλληνα περκασιονίστα Λευτέρη Αγγουριδάκη παρουσιάσαμε σε χιλιάδες Χανιώτες ήχους και μουσικές του κόσμου, που μέχρι τότε φαίνονταν απόκοσμες στο πλατύ κοινό.

untitled-9

  • untitled-3

untitled-1-2


  • County Fair – (composer L. Agouridakis) . From a concert in Chania with 6 percussionists 1994. I play a double flute.
  • Με τον παλιό μου φίλο και συν-μουσικό Χάρη Κλωνιζάκη κάναμε αργότερα την πρώτη ίσως στα Χανιά, παραδοσιακή ζυγιά με κρουστά και πνευστά, παρουσιάζοντας στην επιτροπή ενός Ιταλικού φεστιβάλ παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια.

Και κάπου εκεί, θυμήθηκα την παλιά μου αγάπη για την κιθάρα.

Το 1995 φτιάξαμε με φίλους τους Ιχνηλάτες, ηχογραφώντας πρόβες με δικά μου τραγούδια τα οποία όμως δεν καταφέραμε να παρουσιάσουμε ποτέ σε κοινό.

Το υπόλοιπο της δεκαετίας του ’90 και μέχρι το 2006, αυτοσχεδίαζα βασισμένος πάνω στα πιο πρωτόγονα στοιχεία των μουσικών του κόσμου και συνδυάζοντάς τα με σύγχρονα ακούσματα, παίζοντας κυρίως για χορευτές εκφραστικού χορού και Μπούτο (ομάδα Μαρίας Μεντέζ) δίνοντας διάφορες παραστάσεις με κορυφαία για μένα, την παράστασή μας στα πλαίσια εργαστηρίου με τίτλο Dialogism and African Dance, Contact Improvisation & Butoh στο διεθνές διεπιστημονικό συνέδριο για τον Μikhail Bakhtin  που διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα  Πανεπιστήμιο Ρεθύμνης.


Extracts from an axpressionist dance performance. Percussion – Wind Instruments – Kalimba – Voice, Giorgos Gypakis. Percussion – Didjeridoo Dinos Manos.

Το 2006, μετά από τη συμμετοχή μου σε μια παράσταση του μεγάλου Ιάπωνα χορευτή Μπούτο Katsura Kan, αποφάσισα ότι όλο αυτό ήταν πολύ βαρύ και πολύ ψυχοπλακωτικό για έναν οικογενειάρχη με μωρό που θα προτιμούσε να προσφέρει χαρά με τη μουσική του. Κάπως έτσι προέκυψαν και οι παραστάσεις αφήγησης παραμυθιού με μουσική συνοδεία σε συνεργασία με φίλη νηπιαγωγό, μπροστά σε εκατοντάδες παιδιά, παιδικών κατασκηνώσεων!

Αργότερα ξαναφτιάξαμε συγκρότημα, τους Tracers, όπου παρουσιάσαμε τη δουλειά μας μόνο μια δύο φορές ενώ παράλληλα έγραφα κομμάτια για κρουστά παίζοντας για χορεύτριες oriental, μια δουλειά που επίσης παρουσιάστηκε.

full1

 %ce%b9%cf%87%ce%bd%ce%b7%ce%bb%ce%b1%cf%84%ce%b5%cf%83-pop-art

Πρέπει να ήμουν γύρω στα 46 μου, όταν συνειδητοποίησα ότι η γνώση της μουσικής δεν ολοκληρώνεται ποτέ!

Σήμερα, συνεχίζω να μαθαίνω μουσική, έμαθα τεχνική και ρυθμολογία παραδοσιακών ελληνικών και αραβικών κρουστών με τον κορυφαίο έλληνα περκασσιονίστα Βαγγέλη Καρύπη, συνεχίζω να μελετάω ευρωπαϊκή και αραβική μουσική θεωρία, μεταγράφω τα τραγούδια μου σε παρτιτούρες και ελπίζω να κάνω πράξη ένα παλιό μου όνειρο για τη δημιουργία μιας ορχήστρας Ιδιόφονων με όργανα κατασκευασμένα από φυσικά και ανακυκλώσιμα υλικά.

https://soundcloud.com/chaniapolitis/lyytbmltmehm
https://soundcloud.com/chaniapolitis/gfylnj9v9qnu
https://soundcloud.com/chaniapolitis/cwckjmfnfa46

Σχολιάστε