Οι Τέχνες στην Εκπαίδευση

20180817_084902
Δάσκαλοι και μαθητές από τη Σουηδία, τη Γερμανία  και την Ιταλία στο workshop για την Εκπαιδευτική Οργανοποιία

Το έργο e-ARTinED δείχνει το δρόμο σε καλλιτέχνες και εκπαιδευτικούς για μια καρποφόρα συνεργασία

Με τη συμμετοχή Χανιωτών επιστημόνων, εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών ολοκληρώθηκε πρόσφατα το χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ενωση (Erasmus+) πρόγραμμα ψηφιακής επιμόρφωσης e-ARTinED (http://www.e-artined.eu) το οποίο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς και είχε σαν σκοπό του την προσφορά εκπαιδευτικών εργαλείων και την ανάπτυξη ιδεών και μεθόδων για την ενσωμάτωση των τεχνών στο πρόγραμμα της σχολικής ύλης. Συντονιστής του έργου είναι το δημοτικό σχολείο του Viksjöfors (Viksjöfors), μιας μικρής κοινότητας 250 περίπου κατοίκων στην Κεντρική Σουηδία το οποίο λειτουργεί σε στενή συνεργασία με Σχολή Χορού και παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στα εκπαιδευτικά δρώμενα της Σουηδίας θεωρούμενο σχολείο πρότυπο για την ενσωμάτωση των Τεχνών και ειδικότερα του χορού στην εκπαίδευση για την καινοτόμο διδασκαλία όλων των μαθημάτων. Από ελληνικής πλευράς, εκτός από τη μεγαλύτερη συμμετοχή εκπαιδευτικών, βασικό ρόλο στο έργο έχει το Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης (TUC/MUSIC – http://www.music.tuc.gr/) με επιστημονικό υπεύθυνο τον Ομότιμο Καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης Σταύρο Χριστοδουλάκη. Ειδικότερα, το εργαστήριο TUC/MUSIC ανέπτυξε και υποστηρίζει την ψηφιακή πλατφόρμα μέσω της οποίας υλοποιήθηκε το πρόγραμμα (http://eartined.coursevo.com/) με τεχνικό συντονιστή το μέλος ΕΔΙΠ του εργαστηρίου κ. Νίκο Παππά, αλλά είχε και την ευθύνη ενός από τους 5 κύκλους σεμιναρίων: Των Τεχνών των Νέων Μέσων δηλαδή των μορφών τέχνης που παράγονται με τη βοήθειαψηφιακών τεχνολογιών. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και η ψηφιακή αφήγηση με το eShadow (http://www.eshadow.gr/), μια σύγχρονη εκδοχή του παραδοσιακού Θεάτρου Σκιών που έχει αναπτύξει και προσφέρει δωρεάν στην εκπαιδευτική κοινότητα το εργαστήριο.
Οι άλλοι κύκλοι (διάρκειας τριών εβδομάδων ο καθένας) περιλάμβαναν τα αντικείμενα της μουσικής, του χορού, των εικαστικών και της λογοτεχνίας, ενώ συμπληρωματικά στον κύκλο σεμιναρίων για τη μουσική έγινε από το Χανιώτη μουσικό – οργανοποιό Γιώργο Γυπάκη ένα ακόμα σεμινάριο μίας εβδομάδας με θέμα “Εκπαιδευτική οργανοποιία”, ένα αντικείμενο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά.

cof
Δείχνοντας τις βασικές αρχές κατασκευής απλών χορδόφωνων

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με πανευρωπαϊκή συνάντηση στο Edsbyn της Σουηδίας, όπου οργανώθηκαν workshops για τις νέες τεχνολογίες από τους Μάριο Χριστουλάκη και Γιάννη Σηφάκη και για την Εκπαιδευτική Οργανοποιία από το Γ. Γυπάκη. Επίσης, έγινε μια αναλυτική παρουσίαση των καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων που οργανώθηκαν στα Χανιά σε συνεργασία του ΕργαστηρίουTUC/MUSIC και του 19ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων με υπεύθυνο εκπαιδευτικό την κ. Αλίκη Βιτωρίου η οποία έκανε και την παρουσίαση μαζί με το μέλος ΕΔΙΠ του εργαστηρίου και συντονιστή των δράσεων του έργου κ. Νεκτάριο Μουμουτζή.
Αξιοποιώντας τα αποτελέσματα του έργου και ειδικότερα το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αναπτύχθηκε και την κοινότητα πρακτικής (Community of Practice) που δημιουργήθηκε με 120 μέλη το Εργαστήριο TUC/MUSIC έχει θέσει ως στόχο την προσέλκυση και άλλων εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών από την Ελλάδα και την Ευρώπη ώστε να δημιουργηθεί ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο για την ενσωμάτωση των τεχνών στην εκπαίδευση. Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν σε αυτό το δίκτυο μπορούν να εγγραφούν στην πλατφόρμα http://eartined.coursevo.com/ αποκτώντας πρόσβαση στα αποτελέσματα του έργου και να έχουν την ευκαιρία να συνεισφέρουν με το δικό τους καινοτόμο υλικό.

 

Σχολιάστε